Dag 6, donderdag 2 mei Seesen-Thale, 92km (651km) - Reisverslag uit Thale, Duitsland van Peter Osch - WaarBenJij.nu Dag 6, donderdag 2 mei Seesen-Thale, 92km (651km) - Reisverslag uit Thale, Duitsland van Peter Osch - WaarBenJij.nu

Dag 6, donderdag 2 mei Seesen-Thale, 92km (651km)

Door: Peter van Osch

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Mei 2013 | Duitsland, Thale

Eindelijk een minder koude nacht. Voor vertrek het laatste brood opgegeten en nog een kop koffie gedeeld met Andrew, onze Zuid-Afrikaan. Een mooi figuur, met een hoop (sterke) verhalen. Zo is hij eigenaar geweest van een boerderij met 2.000 melkkoeien en zijn vroeg is fokster van Arabische volbloed paarden, heeft er zo'n 150!! Daarnaast is ze kunstenares .
Wat we zeker moeten doen is fietsen in Zuid-Afrika , in maart is er een toer van 10 dagen via trials, volledig verzorgd met mecaniciens bij elke overnachtingsplek. Kosten circa € 100 pp en dan nog de vliegreis van €650, geen geld toch?
Zijn zoon is sniper (scherpschutter) in het leger, kan op 800 meter een vlieg raken. We gaan het controleren op internet.
Vandaag de tocht der tochten, door (de uitlopers) van het Harzgebergte . Constant klimmen en dalen tussen 150 en 400 meter.
Zen-meditatie blijkt ook goed te werken bij het klimwerk, jammer dat de hellingen zo kort zijn, nou ja.... Koud en bewolkt weer, we sparen nog wat op voor de komende dagen. Na circa 70 km, de voormalige Oost-Duitse grens, meteen zijn de wegen een stuk slechter en zijn de routewijzers schaarser en soms afwezig. Bij een voormalig klooster nog een lekkere capucino en koffie gedronken. Campings zijn overigens ook dun gezaaid, dus nemen we er maar een na zo'n 90km, een mooie nieuwe camping in Thale, zeker de moeite waard.
Het koken is vandaag voor mij, spaghetti carbonara met rundergehakt en pesto, en sla en nagerecht.
Vanavond nog een pilsje en dan de komende dagen, beter weer en vlakkere etappes, moet lukken.
En wie weet, misschien nog een hereniging met PeterV in Berlijn.
Gr.
Peer