Eerste twee dagen - Reisverslag uit Darfeld, Duitsland van Peter Osch - WaarBenJij.nu Eerste twee dagen - Reisverslag uit Darfeld, Duitsland van Peter Osch - WaarBenJij.nu

Eerste twee dagen

Door: Peter van Osch

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 April 2013 | Duitsland, Darfeld

Dan denk je dat Duitsland overal bereik heeft, niet dus.

Dag 1, zaterdag 27 april , Weert-Megchelen 111 km
Brrrr, koude dag.
Om 7:30 verzamelen bij Gerry en Peter Verheijen, voor een heerlijk ontbijt.
Gebakken spek met eieren, lekkere broodjes en vlaai!!!!, want wie is er vandaag jarig, Peer (Peter van Els).
Was wel een hele happening, alles versierd, een echte muffin 55 jaar taart, kadootjes (een op naam gemaakte fles cola en stroopwafels) en natuurlijk een echte kroon en ballonnen aan de fiets (zie foto's)
Alleen fietsen moest ik wel zelf.
De tocht ging strak naar het noorden terwijl de wind besloten had om strak naar het zuiden te blazen. Uiteindelijk hebben wij toch gewonnen. Via een tussenstop in Sevenum en Kalkar kwamen we uiteindelijk op een leuke, kleine camping in Megchelen aan.
Theo slaagde er weer in om een coupeuse maaltijd op tafel te zetten. Daarna nog een kopje koffie en tenslotte naar de plaatselijke kroeg om weer een beetje warm te worden.
En vannacht weer brrrr....., koud zo zonder vrouwtje .
Gr.
Peer

Dag 2, zondag 28 april, Megchelen-Darfeld 90 km
Inderdaad kou, ik had vannacht al snel in de gaten, dat bevriezen een vreselijke dood betekend. Met zo ongeveer alles aan, nog verrekken van de kou. Da anderen trouwens ook. Vanmorgen nog mooie foto's gemaakt van bevroren autoruiten , bevroren schoenen (van Peter van Ria), en ijs aan de tent.
Uiteindelijk toch nog redelijk geslapen. Vroeg opgestaan en heerlijk lang en warm gedoucht , werd ik weer een heel ander mens van.
Samen met PetervR nog een koffie gedronken, voordat de anderen klaar waren en uiteindelijk met een stralend maar koud zonnetje vertrokken.
Na een paar kilometer vonden we een fijne bakker in Anhold, waar we konden ontbijten. Toen de tocht weer vervolgd, eerst nog een stukje Duitsland, daarna weer een schampschot van Nederland om ter hoogte van Winterswijk (een heel toepasselijke naam) de steven definitief richting Duitsland en Berlijn te zetten.
Na ongeveer 70km gaf PeterV aan erg veel last te hebben van zijn rechterknie. We besloten om dan maar het dichtstbijzijnde pension te gaan om zoveel mogelijk rust en warmte te kunnen hebben.
De gastvrouw van pension Immerhof was erg gastvrij, en we konden een kratje bier kopen om de knie van Peter te verdoven.
Of het zal helpen ?....
Gr.