Dag 8, zaterdag 4 mei, Bernburg-Raben, 144km (896k - Reisverslag uit Raben Steinfeld, Duitsland van Peter Osch - WaarBenJij.nu Dag 8, zaterdag 4 mei, Bernburg-Raben, 144km (896k - Reisverslag uit Raben Steinfeld, Duitsland van Peter Osch - WaarBenJij.nu

Dag 8, zaterdag 4 mei, Bernburg-Raben, 144km (896k

Door: Peter van Osch

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Mei 2013 | Duitsland, Raben Steinfeld

Vandaag erg vroeg vertrokken. Zaten al om 7:30 aan hè t ontbijt bij een bakker en om 8:00 op de fiets. Mooi weer, fris en geen wind. Lekker door kunnen fietsen tot Koetzen. Daar konden de pijpen van de broeken en bij Peter en Theo kwamen de korte mouwen te voorschijn. Daarna weer doorgefietst tot.... Theo erachter kwam dat hij zijn zonnebril miste. Dus maar terug,... Voor mij de gelegenheid om alvast iets te schrijven....
De zonnebril werd helaas niet terug gevonden.
Gisteravond maakten we overigens nog een staaltje van de DDR praktijken mee. In de kroeg waar we zaten, waren ook een aantal kerels die er al iets langer zaten. Ze bleken ook mee te luisteren naar wat we zeiden. We spraken ook Duits vanwege Stephan. Op een gegeven moment ging het over oost en west en waar de staat allemaal voor zo moeten zorgen. Begonnen die lui zich er mee te bemoeien . Bijna slaande ruzie, maar gelukkig vertrokken ze toch snel daarna.
De rest van de dag was het stevig doortrappen door het "vlakke" Duitse platteland. Na 115km hadden we in Wittenberg (Lutherstadt), onder het genot van een kop koffie en in het aangezicht van een wielerwedstrijd, spoedberaad over de te volgen strategie. We besloten door te rijden naar Raben bij Burg Rabenstein. Gelukkig maar, de slechtste wegen van het hele traject en veel vals plat, hadden we niet graag op de laatste dag mee begonnen.
We vonden een bordje met Zelt- und Heu uebernachtung, dus maar naar toe gefietst . Geweldig. Een ouder echtpaar, waar toevallig alle kinderen bijeen waren gekomen voor een verjaardag.
Erg gastvrij en bijzonder. 'S avonds buiten kampvuur, accordeon muziek van vader en zoon, twee zoon die 4 en 5 jaar door de wereld getrokken hebben. Een van beiden getrouwd met een Japanse die heerlijke rijstwijn bij zich had.
Weer een bijzondere avond.
En nu nog de laatste rit. Peter Verheijen komt om 14:00 aan in Berlijn, dus dan hebben we maandag nog een hele dag om de stad onveilig te maken.
Gr.
Peer