Dag 5, woensdag 1 mei, Nieheim-Seesen, 125 km (559 - Reisverslag uit Seesen, Duitsland van Peter Osch - WaarBenJij.nu Dag 5, woensdag 1 mei, Nieheim-Seesen, 125 km (559 - Reisverslag uit Seesen, Duitsland van Peter Osch - WaarBenJij.nu

Dag 5, woensdag 1 mei, Nieheim-Seesen, 125 km (559

Door: Peter van Osch

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Mei 2013 | Duitsland, Seesen

Lang leve de ebike!!!
Genieten, zo'n pension , zouden we vaker moeten doen.
Borussia met de hakken over de sloot tegen Real.
Vanmorgen weer een heerlijk ontbijt en lunchpakket en voor 9 uur weer op pad.
Stralend, koud weer en wind uit het oosten. Maar beter dan wind uit het westen met regen. Vandaag een behoorlijk heuvelachtige rit, het Weser berglandschap en de uitlopers van het Harzgebergte. Na 25 kilometer een mooie historische stad, Hoxter. De jeugd is daar ook uit hun holen gekropen. Langs de Weser hele groepen jongens en meisjes met bolderkarren vol met drank. Helaas iets te vroeg voor ons.
De weg gaat verder langs de Weser en een landelijke omgeving tot in Einbeck.
We besluiten verder te rijden tot een camping in Seesen. Hierbij zijn nog de nodige heuvels te slechten. En als je dan met 10km/u aan het klimmen bent is het redelijk frustrerend als een opa en oma van bijna 90 even langs je komt fietsen om te vragen waar de rit naar toe gaat. Om vervolgens weer vrolijk verder te gaan als ze zien dat je buiten adem raakt.
Maar goed bij camping Brillteich hebben ze het bier koud staan, gelukkig niet zo verschaald als de gastvrouw en koken kan ze ook, wel 15 soorten schnitzel.
Groetjes,
Peer

• 02 Mei 2013 - 09:03

Karin Verstappen-van Gansewinkel:

Hallo Theo, Peter en Peter,

Ik heb vernomen, dat Peter van Osch een webpagina bijhoudt en deze heb ik nu dus gevonden.
    Leuk om jullie zo op een afstandje te kunnen volgen.
    Ik word al moe als ik jullie inspanningen lees :)
    Een hele prestatie wat jullie doen. Hopelijk blijft het genieten van de omgeving de boventoon voeren boven de lichamelijke ongemakken die jullie ongetwijfeld tijdens deze zware inspanning zullen vergezellen.
    Jammer, dat er een afvaller is, zodat het gezegde "samen uit, samen thuis" niet meer op gaat, maar de gezondheid gaat boven alles.
    Ik wens jullie veel succes verder en bovenal veel fietsplezier! Op naar de eindstreep! Geniet ervan.

Groetjes (ook van Peter, Sandra en Dennis),
    Karin