maandag 27 juni 2016 Dag 18 - Reisverslag uit Roquemaure, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu maandag 27 juni 2016 Dag 18 - Reisverslag uit Roquemaure, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu

maandag 27 juni 2016 Dag 18

Door: Peter en Els

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Juni 2016 | Frankrijk, Roquemaure

La Begude de Mazenc - Roquemaure 85km

Vandaag nog maar eens geprofiteerd van de Mistral, koud en hard wind in de rug. Bij vlagen zelfs gevaarlijk, om van de weg te waaien. We hadden wel medelijden met tegemoet komende fietsers, dat was werkelijk geen doen.
Maar goed rond een uur of negen weer op pad na een lekker bakkie koffie.
Na een korte aanloop meteen de klim van de dag, op weer naar de 525 meter, wel weer pittig zo vroeg op de dag. Daarna 6,5 km rustige afdaling naar een leuk middeleeuws stadje, Taulignan, met goede koffie. Dan in een noodgang naar Suze-La-Rouse, waar we even moeten zoeken, voordat we een menu de jour vinden, waar de lokale bevolking ook eet. Weer een (h)eerlijke maaltijd, voor een fijne prijs.
Verderop duikt Els in het koren, zien we eerste zonnebloemvelden met open bloemen, olijfbomen, wijngaarden en natuurlijk prachtige lavendel velden. Ook goed te ruiken vanwege de hard wind. Even later zien we de Ceze uitmonden in de Rhône, die we bij Roquemaure oversteken. Daar melden we ons bij ons B&B in een oud, groot herenhuis en even later liggen we in het zwembad uit te puffen.
Het gaat nu wel erg hard naar het einde. Morgen naar een camping voorbij Arles en dan ......

Groetjes
Els en Peter

• 28 Juni 2016 - 10:46

Stefan Halferd:

Genoeg verstoppertje gespeeld onder het stug doorfietsen! Leuke foto's ook.

Geweldig dat het eindpunt bijna in zicht is. Mooie mijlpaal voor het grijpen.

Heel veel succes de laatste kilometers!

Stefan