zondag 26 juni 2016 Dag 17 - Reisverslag uit La Bégude-de-Mazenc, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu zondag 26 juni 2016 Dag 17 - Reisverslag uit La Bégude-de-Mazenc, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu

zondag 26 juni 2016 Dag 17

Door: Peter en Els

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juni 2016 | Frankrijk, La Bégude-de-Mazenc

Romans sur Isere/Bourg de Peage - La Begude de Mazenc 85km

Goed geslapen in ons hotelletje, even een ontbijtje scoren om de hoek, boodschappen doen bij de Netto en weer op pad voor werkelijk een prachtige dag. Helder weer met een frisse mistral die ons bijna naar het zuiden blaast. Geweldig voor ons, maar minder geschikt voor de zuid-noord gangers. We zagen wel op tegen het klimwerk, maar dit viel achteraf wel mee, of we zijn alweer zo getraind, dat het niets meer voorsteld. Rond 12:30 komen we na 45 km aan in Crest, precies op tijd om bij de lunch aan te schuiven. Heerlijk. Daarna nog wat site seeing en foto's van de prachtige omgeving en de hooggelegen Donjon. Ons fototoestel maakt overuren, zo vaak we moeten stoppen om foto's van de omgeving te maken. In Aouste-sur-Sye moeten we ook even stoppen voor een prachtige fresco op een woonhuis. Tijdens de klim naar de Pas-de-Lauzun, kijken we na een bocht ineens uit over een prachtig lavendel veld, hier ontmoeten we ook weer verschillende Nederlanders, waarvan een ons waarschuwt voor de komende klim. We zijn dus gewaarschuwd en gaan verder rustig omhoog. Els begint steeds beter te luisteren als ik zeg dat ze rustiger moet fietsen. We komen zonder problemen bij de Pas-de-Lauzun en worden er door de mistral doorheen geblazen. Daarna verder naar de top en vervolgens een lange rustige afdaling naar een authentiek stadje, Saou, waar we op een gezellig terrasje weer bij kunnen kletsen met onze Nederlanders. Dan nog even doorzetten naar onze camping in Pont-de-Barret. Dit blijkt echter het predikaat camping niet waardig en we rijden verdere tot de volgende camping in La Begude de Mazenc. Een heel fijne gemeente camping, met goede voorzieningen en vriendelijke beheerders. Dan nog even eten en een pilsje scoren, zodat we weer vroeg in de slaapzak kruipen.
Solutation,
Els en Peter

• 26 Juni 2016 - 22:01

Marjo En Willem:

Hallo Peter en Els,

Goed om te lezen dat het steeds makkelijker gaat. Het schiet al lekker op. Veel plezier nog de aankomende dagen.

Groetjes, Marjo en Willem