dinsdag 14 juni 2016 Dag 05 - Reisverslag uit Kédange-sur-Canner, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu dinsdag 14 juni 2016 Dag 05 - Reisverslag uit Kédange-sur-Canner, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu

dinsdag 14 juni 2016 Dag 05

Door: Peter & Els

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Juni 2016 | Frankrijk, Kédange-sur-Canner

Trier - Kedange sur Canner 91 km

Oftewel Polen op drift, een lijk aan de Moezel, een gepensioneerde Noor, Nijmeegse student en weer een hotelletje.
Toch wel lekker zo'n hotel in Trier. De accu in ieder geval weer helemaal opgeladen voor een nieuwe dag. Iets frisser dan gisteren, voor de rest hetzelfde, af en toe een kort buitje en oh ja, de hele dag de wind tegen.
Voor de rest de hele dag gezelschap van de Moezel, die erg hoog stond en regelmatig borden "Hoghwasser" op het fietspad. Na een aantal kilometers werden we aangehouden door een Pools echtpaar, compleet uitgeleefd evenals hun fietsen. Hij met bijna geen tanden, een dikke kaak en zij op dunne sandalen, zwarte panties en een leren broekje. Een kapotte band en nog 2.000 km te gaan, naar ergens in Polen.
We hebben ze maar onze banden plak gegeven, zodat ze weer verder konden.
Een heel eind verderop, bij Nittel, werden we staan gehouden door de politie en moesten we rechtsomkeer maken. Hij mocht niet zeggen waarom, maar we zagen het lijk al liggen. Waarschijnlijk een moord, zelfmoord of slachtoffer van het hoogwater. Een plaatselijke wijnboer wist later te vertellen, dat het lijk er al enige tijd lag, maar dat de Duitse en Luxemburgse politie het niet eens konden worden wie de zaak op moest pakken.
Moesten we via de wijnvelden, maar een weg zien te vinden. Kostte toch wel weer kruim.
Gelukkig kwamen we nog een vrolijke gepensioneerde Noor tegen. Had een jaar in Frankrijk gewerkt en was nu onderweg van de Atlantische Oceaan naar Noorwegen, 1.000km op de teller en nog 1.000 te gaan.
Bij Schengen gingen we tenslotte de grens naar Frankrijk over, wat je ook meteen aan alles kon merken "de Franse slag", wel gezellig.
Bij Malling troffen we nog een Nijmeegse student, was 2 dagen geleden in Maastricht vertrokken en onderweg naar Rome, ook een lekker stukje.
Gelet op het weer wilden we nog een keer een B&B proberen in Koeningsmacher. Els had het echter niet zo op de vliegjes daar, dus verder naar een hotel, helaas complet. Waarschijnlijk vanwege het EK.
In Kedange sur Canner 10 km het binnenland was wel nog plaats. Dus nog maar eens aangezet.
De moeite waard, een leuk hotelletje, gezellig en goed eten.
Vanavond weer voetballen en morgen verder, nu via de hoofdroute.

Au revoir.

• 14 Juni 2016 - 21:45

Monique:

Jeetje pas dag vijf en nu al veel meegemaakt.Wel spannend hoor. Ik verheug me al op het volgende reisverslag. Rust goed uit in het franse hotelletje en succes morgen weer.
    lieve gr monique

• 14 Juni 2016 - 23:21

Paul Hennissen:

Het is knap dat jullie zo kunnen genieten van het gratis vocht dat jullie geschonken wordt. Ik hoop dat er ook momenten komen waarop het weer van het Roermondse terrasje terugkomt en kunnen genieten van het betaalde vocht dat geschonken wordt. Geniet ervan.

• 16 Juni 2016 - 18:04

Wullem En Marjo:

Wat een avonturen allemaal maar gisteren jullie verslag gemist.
    Alles ok met jullie beiden.
    Of zijn jullie inmiddels compleet door al dat water wat op jullie neerkomt bevangen?

lieve groetjes, marjo en willem