17/5 Weert-Targnon (Stoumont) 140 km - Reisverslag uit Stoumont, België van Peter Osch - WaarBenJij.nu 17/5 Weert-Targnon (Stoumont) 140 km - Reisverslag uit Stoumont, België van Peter Osch - WaarBenJij.nu

17/5 Weert-Targnon (Stoumont) 140 km

Door: Peter van Osch

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Mei 2012 | België, Stoumont

Eindelijk is het dan zover. Els had nog een geweldig ontbijt klaargemaakt met eieren en spek voor de fietsers. Om half acht viel iedereen binnen, zodat we gezellig konden ontbijten. Daan had nog een filmpje gemaakt, dat diende als peptalk en doorspekt was met uitspraken van bekende wereldburgers, die het wel gemaakt hebben.
Nu moet het ons zeker wel gaan lukken. Dan uiteindelijk het vertrek. Een stralend zonnetje, maar wel nog ijskoud. Nog wat gekus en gezoen en op weg alweer.
De eerste 50 km lekker relaxed over vlakke binnenwegen. En dan in Bunde koffie en vlaai van Petrov. Lekker in het zonnetje. Dan verder naar het station van Maastricht, het officiële begin van de route “Langs oude wegen”, die eindigt in Santiago de la Compostella.
Hier nemen we afscheid van Petrov. Het ging niet slecht, maar toch ook nog niet helemaal 100%. We zijn benieuwd of hij weer terug komt als Robin en Stefan, Theo komen halen.
Na Maastricht blijft het nog lange tijd vlak en af en toe heuvelachtig, maar na Aubel begint het echte werk. De climax is een pittige en lange klim naar 525 meter tot voor Stoumont. Dan nog een lekkere afdaling, tot bij een gezellige camping aan de Ambleve in Targnon.
Snel de tenten opzetten. Theo had een lekkere macaroni hap gekookt, daarna douchen en tenslotte nog een paar potten bier in een warme kantine.
Een goed begin.

• 18 Mei 2012 - 07:01

Marleen Halfers:

De eerste etappe zit erop ! Mede door het gezellige en lekkere ontbijt bij Els en Peter ( nog bedankt) hebben jullie al een hele afstand afgelegd.Aan de voorbereiding zal het niet liggen.
    Ook vandaag gaan jullie weer flink wat kilometers maken . Veel succes !

Groetjes Marleen

• 18 Mei 2012 - 07:05

Ria:

Leuk om te lezen en jullie zo te volgen! Ik ben benieuwd hoe de nacht was?
    XXX