Proloog 12/5 - Reisverslag uit Weert, Nederland van Peter Osch - WaarBenJij.nu Proloog 12/5 - Reisverslag uit Weert, Nederland van Peter Osch - WaarBenJij.nu

Proloog 12/5

Door: Peter van Osch

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Mei 2012 | Nederland, Weert

De fietstocht is nog niet af…2010 fietsen naar Saint-Marie-de-la-Mere, samen met Peter van Osta.
Na een dag al gesneuveld in de Eifel.
In mei 2012 de herhaling. We gaan een gedeelte van de Oude Weg naar Santiago fietsen, tot aan Brive-La-Gaillarde, 10 dagen 1.200 km.
Peter van Osta kan niet wachten tot we weer gaan. Theo Halfers heeft nog nooit zo’n spijt gehad dat hij in het onderwijs werkt, zodat hij maar drie ongelofelijk zware etappes mee mag fietsen. Peter Verheijen was er als de kippen bij, toen we nog een kopman zochten. Gelukkig dat hij bij de Gemeente werkt, zodat het geen probleem was om vrij te krijgen.
Aan het materieel zal het dit keer zeker niet liggen. Allemaal lichtgewicht spullen en nieuwe fietsen, van wel erg gerenommeerde merken. Helaas zijn de oplaadpunten wat schaars gezaaid, anders hadden we zeker elektrische fietsen aangeschaft om zo snel mogelijk aan het eind en weer thuis te komen. Want onze lieve elektrische kacheltjes zullen we zeker missen in dit k… voorjaar.
Wat dat betreft staat de start in een ongunstig gesternte.
Of Peter Verheijen mee kan gaan is nog onzeker. Op een lange trainingstocht heeft hij zijn knie geforceerd en we moeten nog afwachten of hij wel meekan. Zou toch wel erg jammer zijn.
De weersverwachting is ook dieptreurig, we denken er over om sneeuwkettingen mee te nemen.
Nou komen weersverwachtingen maar zelden uit, dus er is nog hoop.
En gelukkig kunnen we halverwege even bijkomen bij Theo en Louise Hendrikx in Chateaumeillant.
In ieder geval, we gaan ervoor, 1 loper tegen 3 fietsers, moet kunnen,… toch

• 12 Mei 2012 - 18:52

Will:

Over het weer moet je je niet druk maken, het moet al bar en boos zijn wil het geen goed fietsweer zijn. Probeer wel op die fiets te blijven en voldaan Brive te bereiken. Alvast samen veel fietsplezier!

• 13 Mei 2012 - 07:27

Theo En Louise,:

Beste 3 P's en Theo, Wij wensen jullie een goede start en vervolg in het Belgische en Franse land. Het verwachtingspatroon voor de overnachting bij ons is groot. Wij zullen echter al het mogelijke doen om jullie een onvergetelijke, avond, nacht en ochtend te bezorgen.

Succes.

• 16 Mei 2012 - 21:15

Marinus & Patricia:

Hoi Peter,

We wensen jullie veel succes met deze reis! Toi toi toi en ook voor de achter blijvers"

• 17 Mei 2012 - 15:30

Marlie En Gwenny:

Hoi Peter,
    Succes met de fietstocht.
    Wij drogen vanavond de tranen van je vrouw.

Groetjes Marlie en Gwenny