woensdag 22 juni 2016 Dag 13 - Reisverslag uit Beaupont, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu woensdag 22 juni 2016 Dag 13 - Reisverslag uit Beaupont, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu

woensdag 22 juni 2016 Dag 13

Door: Peter & Els

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Juni 2016 | Frankrijk, Beaupont

Van Poligny - naar Le Bonheur / Beaupont - 73 km

Heerlijk geslapen in onze bloktent en een strak blauwe lucht, yes, wat willen we nog meer.
Misschien een Garmin, die wat kortere afstanden berekent. We komen uit op 89 km en vertrekken maar gewoon op hoop van zegen.Eerst 6 km echte drukte, dan 7 km iets minder en vervolgens een heerlijk relaxte fietstocht, door een glooiend landschap met een hoog "ik vertrek" gehalte. Prachtige gerestaureerde boerderijen en nog een aantal die op een koper wachten. Na een aantal km besluit de Garmin ons tegemoet te komen en komt ie ineens weer op 73 km uit. Lekker.
We zorgen dat we genoeg drinken en eten lekker in de schaduw.
Om 15:45 worden we door Jos en Gerda welkom geheten in Le Bonheur. Een heerlijk pilsje gaat er dan weer in en natuurlijk weer bijkletsen.
Daarna gaan we lekker douchen en kunnen we onze spullen afgeven voor een goede wasbeurt.
In bad blijkt dat mijn slaapmatje niet meer te redden is, de lucht ontsnapt uit honderden gaatjes, een heel stuk is gewoon poreus. Er zit niets anders op dan morgen een nieuw te scoren bij in Bourg-en-Bresse.
We maken ook kennis met Doronie en Hans uit Capelle a/d IJssel en Jos en Andries die in Zuid Frankrijk wonen. Het diner is weer geweldig verzorgt, een quiche als voorgerecht, een gebarbecuede spies met gepofte aardappel en salade als hoofdgerecht en tiramisu als nagerecht. En daarbij natuurlijk goede wijn en prachtige verhalen. Genieten.