Lunel - Uzes 69,8 km - Reisverslag uit Saint-Rémy-de-Provence, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu Lunel - Uzes 69,8 km - Reisverslag uit Saint-Rémy-de-Provence, Frankrijk van Peter Osch - WaarBenJij.nu

Lunel - Uzes 69,8 km

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Juni 2014 | Frankrijk, Saint-Rémy-de-Provence

De zwaarste etappe voor het laatst bewaard. We hadden weer allebei goed geslapen en snel de spullen weer ingepakt. Alles begint ook op te raken nu. We nemen een petit-dejeuner op een leuk terras in Lunel. En dan weer on the move. We komen er al vrij snel achter dat het weer heuvelachtiger begint te worden en de half verhardde wegen zijn meer een verzameling van grote keien. We wijken dus een aantal keren van de route af, zodat we iets grotere en drukkere wegen pakken. We passeren Nimes aan de Westkant via de jampotten buurt en merken, dat de bewoners hier maar weinig gebruik maken van de fiets, pittige hellingen. Na Nimes gaan we recht door een heet en ruig stuk militair oefenterrein, met gevaar voor eigen leven, om tenslotte de bewoonde wereld weer te bereiken via een prachtige brug over de Gardon.
Dan volgt nog een eindeloze, lange, omhooglopende weg, waarna een lange afdaling komt naar onze camping Mas de Rey. Nog even een orangina en dan hebben we onze fietstocht erop zitten. Op de camping afrekenen en dan op naar camping MonPlaisir in Saint-Remy de Provence. Een geweldig mooie camping, maar helaas vol. Gelukkig nog een plekje voor een nacht, voor ons klein tentje en vanaf zondag een andere plek waar we kunnen blijven staan. Perfect. We gaan lekker eten in Saint-Remy, een stadje met een heel gezellige kern.